Bästa dagen på hela veckan

Hade inga större förhoppningar på idag då resten av veckan har varit hemsk. Jag har varit på superdåligt humör. Tålamodet har inte funnits. Så som sagt. Inte jättepepp på extra barn i helgen då jag inte hunnit städa och fixa som jag velat. Men så kom barnen hit och det har varit sol och varmt. Barnen har lekt hur bra som helst hela dagen, jag har hunnit pyssla inne och städat samtidigt som jag har kunnat vara ute med barnen. Vi har planterat, skottat jord, haft vattenkrig. Barnen har cyklat runt och fram och tillbaka, varit i lekparken och byggt kojor. Det största problemet idag har varit att få in barnen!! Och det är ju precis så det ska vara, de ska vara ute och leka och vara barn.

Började med att sätta barnen i arbete 
Alla var väldigt ivriga att hjälpa till
Jag behövde nästan vara köra kärran fram och tillbaka! 
Lunchen blev också ute! 
Det byggdes balans banor 
Cyklandet ledsnade dom inte på i första taget
Lite färsk frukt till mellis för att fylla på med ny energi efter all utelek
Tacomiddag fick bli inomhus
Så avslutade vi kvällen med film, det var så jag fick in dom! En riktig höjdar dag har det varit. Emil har varit in till stan och handlat slang till Arwids cykel, så nu är den lagad. Sen köpte han även fiberduk så jag kan täcka de nya odlingarna samt jordgubbsplantorna. Lite Bra att ha grejer till poolen kom han också hem med samt nytt lego till sig själv. Tror fler än jag har varit nöjda med dagen! Nu ska den avslutas på bästa sätt, i soffan med popcorn och After we fell. Hoppas på en lika bra dag imorgon! 

Kommentera inlägget här :