Sommaren närmar sig

Det märks att det snart är sommar. Barnen är ute hela dagarna, det leks med kompisar hit och dit. Barnen är på olika håll jämt känns det som. Idag var en typisk sådan dag när Tyra hade gymnastik och Arwid hade fotboll medan jag var och tränade. Det könns som att man knappt hinner se barnen när värmen kommer för de är alltid ute på vift. I söndags var Arwid iväg hos en kompis och lekte hela dagen, Tyra var med grannbarnen och lekte i skogar och lekparker medan Lilly gick iväg ett par timmar till farmor. Jag tog en sväng till Ikea med min syster och vi avslutade dagen med middag borta. Det var ändå en sån där bra dag. 

Sen var måndagen kaos men det var på grund av stress över deadline igår. Barnen var lediga och det gick verkligen inte alls att plugga. Hade ångest hela dagen och bestämde mig för att de skulle få gå på förskolan igår istället för att vara hemma, så jag kunde hålla deadline. Solen och värmen har varit på besök under veckan vilket uppskattas, jag har fått in mina steg och träningspass. Imorgon är det massa fram och tillbaka också men snart är det helg. På fredag är alla lediga förutom Tyra, sen tar vi helg.
Igår bakade vi bröd 
Och även piroger. Skulle bli veganska men råkade göra fyllningen för lös, så vi fyllde dom med ost och åt 'fyllningen' som gryta till. Jättegott. 
Fotbollsträning för denna igen i måndags i helt underbart väder
Från i måndags då Arwid plockade rabarber och vi kokade en snabb rabarberkräm 
Barnen uppskattade den, och den var väldigt god. 
Mys frukost med yoghurt och färska bär har vi passat på och unnat oss också. Vår. Sommar. Frukt och bär. Bästa tiden på året. 
Och jag har hunnit med träningspass både idag och igår. Får se om jag får in ett till på fredag 😍

Kommentera inlägget här :