Gustavsviks camping

Vi har haft så otroligt tur med vädret idag, det har varit soligt och lagom varmt så man kunnat bada. När regnet kom så gick vi tillbaka till stugan för att mysa och umgås med pyssel, spel och godis.
Hur fina är inte dessa tre?! Taggade på att gå och bada direkt efter frukost!
Bästa tjejerna!
Han badade mer med barnen än vad jag gjorde, men jag badade också!
Alla testade denna kana, Tyra åkte den många gånger själv!
Det lektes också i lekparken emellan badandet och ätandet.
Glass åt vi, och även lunch vid badet! Blev alldeles lagom långt med ett par timmar här.
Men sen kom regnet och jag introducerade Uno för barnen. Lilly tog det lugnt med Emil under tiden. Vi åt lite godis och väntade ut regnskuren. Men sen gick vi iväg och lekte i stora lekparken tills det var dags att fixa med middagen. Guld att barnen hade sina klockor så dom kunde gå i förväg eller gå iväg själva till lekparkerna.
Tacos blev det till middag. För hur bra campingmat är inte det liksom?

Efter middagen gick vi ut igen och bara njöt av kvällen och kvällssolen. Vi kikade på minigolfen men det var så galet mycket folk där så vi hoppade över det. Barnen lekte fram tills läggdags och det är nu dags att börja dra oss in till sängen. Men helst vill man bara sitta här och njuta av lekande barn och kvällssol.
Hoppas ni har haft en bra dag. Jag njuter till 100% av min mini semester med min lilla familj. Har redan börjat planera för nästa semester! Då åker vi förhoppningsvis iväg en vecka, men vi får se!

Semester på riktigt

En sådan där härlig 'första' semester dag. Sådär lagom lugn. Vi vaknade imorse och åt frukost, packade, tvättade och fixade det sista. Sen åkte vi iväg. Mot vår lilla getaway som alla har sett fram emot.

Första stoppet på vägen blev godisgallerian. Kändes som ett lagom första stopp, ungefär halvvägs.
Barnen köpte godis! Nu är det semester och vi kommer inte vara så överdrivet strikta med godis och andra onyttigheter. Nu tar vi ledigt från regler och gör lite som vi känner och bara njuter av varandras sällskap.

Det ska tyvärr regna nästan alla dagar här men vi tänker att vi gör det bästa av det ändå. Vi har med oss spel och får väl mysa i stugan om det blir alldeles för dåligt väder.
Vi har hunnit leka i diverse lekparker på området och kikat lite på utomhusbadet som vi ska besöka imorgon. Vi tog en sväng till affären när vi kommit i ordning i stugan också. Och tur var väl det för då öppnade sig himlen. Det var galet. Det var på riktigt sjöar på vägarna.
Efter middagen gick vi ut och kikade runt igen.
Nöjda över att det finns så mycket olika saker och göra här för alla.
Men sen kom regnet igen och vi sprang tillbaka till stugan.
Tur det i alla fall har varit varmt ute, då gör det inget att det kommer lite sommarregn.
Spelade spel, åt chips och drack läsk/öl. Kunde inte blivit en mer perfekt första dag här. Känner redan nu att dagarna kommer gå alldeles för snabbt.
Pausar lite framför tvn innan läggdags. Har höga förhoppningar på den här minisemestern då jag bara ska få njuta av att få vara med min familj. Det är väldigt sällan vi är helt lediga tillsammans så detta kommer bli supermysigt! Godnatt på er!

Grönalund

Idag har vi varit till Grönalund med min syster med familj, så lika många barn som vuxna. Vi blev bjudna på detta som tack för att jag har passat Felicia lite extra medan de jobbade i våras och början av sommaren och för att Emil har hjälpt till så mycket med deras friggebod. Supersnällt och vi har haft en superhärlig dag. Varmt. nästan 30 grader ute så det har gått åt väldigt mycket vätska. Barnen har haft så himla mysigt idag och i och med att vi varit så många vuxna så har de haft möjlighet att göra lite vad de velat. Tyra är ju den som är mest orädd av alla 4 barnen och åker gärna ALLT som hon får åka. Hon är 131cm utan skor så nästa sommar kommer hon nog upp i 140 och får därmed åka ALLT. Jag skulle dock aldrig sätta mig i exempelvis frittfall, men Emil kan ju alltid åka med henne. Vet inte om hon är riktigt så modig än dock.
Gullungar
Väldigt glada även fast dagen led mot sitt slut
Mina pojkar ❤️
Sockervadd var utlovat!
Min lilla klätterapa
Älskar att göra sånt här med barnen, man blir som ett barn själv när man är och åker karuseller, älskar det!
Arwid är lite fegare än syrran, men han tycker att dom är kul ändå.

Det som var mest synd var väl att man fick vara där så pass kort tid.. 9.30-15 var vi där men tiden gick ju så otroligt snabbt.
Vi gick hela vägen tillbaka till stationen från Grönalund och tog oss en glass på vägen. Alldeles perfekt avslut på dagen. Något som däremot var mindre kul var tågresan hem då barnen var trötta efter en heldag i värmen och lyssnade inte alls. Vi avslutade dagen hemma med pizza och sen var tanken att vi skulle bada men klockan blev mycket och alla behövde gå och lägga sig.

Överlag en otroligt lyckad dag och alla barn var väldigt nöjda. Nästa år blir det premiär för Lilly, spännade att se hur hon tycker att det är!