30års fest med utan kryckor

Idag fick kryckorna stanna hemma! Jag orkar inte hålla på och trängas bland folk med kryckor. Boxen vin fick följa med eftersom jag var för snål för att införskaffa något annat. Tänkte att en box lär ju i alla fall inte vara för lite! 
 
Barnen har jag knappt träffat idag. De gick iväg med Emil till farmor efter frukost för att Emil skulle fixa något med någon värmefläkt/pump eller något sånt. När barnen kom hem igen så gick de och lekte med grannbarnen ute och hade snöbollskrig och byggde snögrottor. Tänk att få vara barn igen. Livet är så kravfritt på något sätt. Jag har legat och vilat foten från igår och kommer göra det så mycket som möjligt eftersom vi ska gå ganska långt till festen sen.. och hem. 
 
Åkte iväg vid 15-snåret för att lämna barnen hos sina kusiner där de ska hänga tills imorgon. Sen var det bara att åka vidare till stan för att fixa present och strumpbyxor tills ikväll. Lite otaggad. Men det blir nog bra ändå. Det brukar bli bra när man väl kommer iväg. Får se, det kanske inte blir så sent ikväll. Emil brukar inte vara den som är kvar till sist. Och jag kan inte gå sådär superbra med min onda fot. Men vem vet! Jag har planerat att beslagta en sittplats och sitta där större delen av kvällen, får se hur det går! Nu ska vi dra oss iväg snart, måste fixa mig. Bläh. Inget har man att ha på sig heller. Suck. 
Hittade en klänning iaf.. 

Kommentera inlägget här :