Försvunnen Popzy

Våran lilla misse, som enbart har bott hos oss i cirka 2,5 månad. Hon som alltid går upp med mig på morgonen och väcker barnen och även går på toaletten tillsammans med mig. Hon gör detta varje morgon. Men imorse var det ingen som gick upp med mig. Ingen som kom och hoppade på mig och jamade när jag vaknade. Klockan är snart lunch och jag kan inte hitta henne någonstans. Vi har ropat och letat. Tittat utomhus även fast ingen har släppt ut henne. Var kan hon vara? Våran lilla Popzy. Hon är inte superrädd av sig utan ganska social. Men hon tycker att det är lite läskigt att vara ute och brukar därför hålla sig för det mesta på vår tomt, eller grannens tomt. Hon är ute max 10 minuter sen står hon och jamar och vill in. Popzy är en väldigt pratglad katt och jamar OFTA. Men inget jamande har vi hört. Ingen har sett henne sen igår kväll och då sover hon alltid inomhus. Så var kan hon vara? Hon kanske ligger och gömmer sig någonstans men det känns inte speciellt troligt. Känns troligare att hon har smitit ut när någon har öppnat dörren. Men hon brukar inte gå iväg speciellt långt när hon är utomhus heller. 
Förhoppningsvis hittar vi henne under dagen, men om vi inte gör det då? Hon är inte ens 6 månader än och tänk om hon inte kommer tillbaka. Barnen kommer bli knäckta. Våran nya lilla familjemedlem.
 
Update..
Hittade henne. På grannens tak.. 
 

Kommentera inlägget här :