"Ny" julserie

Okej! Ni vet ju att jag tittade igenom Dash and Lily i fredags... Well igår tittade jag på Hjem till jul. Skulle bara börja titta, såg även att det kommer en till säsong i december. Har för mig att denna serie kom ut förra året? Inte helt säker.. Men i alla fall. Skulle bara börja titta på den igår, som vanligt tittade jag inte igenom hur många avsnitt det var på säsong 1, my mistake. Förstå min förvåning klockan typ 01.30 när jag insåg att jag hade tittat klart på hela säsongen. Jahapp. Jag trodde inte det skulle gå så snabbt. Så besviken. Tur för mig är väl det då att det kommer ut en ny säsong i år. Till skillnad från Dash and Lily som säkerligen inte kommer ut förrän julen 2021.
Har ni sett någon av dessa? Vad tycker ni? Jag är ju lite partisk då jag ÄLSKAR alla julserier/filmer.. Men denna var mysig. Och kändes ändå ganska realistisk vilket jag gillar, något man kan relatera till liksom. Se den! Se båda! Tips tips!! 
 
Men en annan sak angående serier. Jag har alltid varit en både tv-serie nörd OCH en bok-serie nörd. Älskar att läsa. Älskar att titta på tv-serier. MEN varför är det så att dagens tv-serier är så korta? typ 10 avsnitt på en säsong. Sen är avsnitten oftast under 30 minuter.. Förut var alla serier i stort sett 40-50 minuter/ avnitt och en säsong bestod liksom av 20 +/- avsnitt. Idag kan man streckkolla en serie över en dag liksom. Nej tycker det är synd. Vill ha längre avsnitt och fler säsonger. Och fler julserier till folket!
Såhär bra tyckte dom att serien var, sov efter 5 minuter in på första avsnittet! 
 

Kommentera inlägget här :