Halloween

Jag ÄLSKAR högtider! Älskar att få pynta och pyssla med barnen. Idag har vi städat. Vi har sminkat oss trots att vi bara kommer vara hemma. Vi har lagat lite "läskigt" fika och lite "läskig" mat. Vi har pysslat och ritat. Och vi fortsätter på detta spår imorgon. Jag ska göra spindelnät i barnens fönster av filmjölk, antingen imorgon eller någon dag nästa vecka. Vi ska pynta Arwids och Lillys rum med spindelnät så de också får känna sig delaktiga i pyntandet. Det har mest blivit pynt nere än så länge, och lite i Tyras rum.
Arwid och Lilly ville sminkas till katter så jag försökte ordna det. Tyra skulle på halloweenfest så hon skulle vara häxa. Och jag drog på mig mitt face på ca 1 minut så vi fick gäster mitt i sminkandet. Ska lägga ner mer tid på utseendet tills nästa helg. Förutsatt att jag hinner förra året gjorde jag inte det 😬
Fixade lite scones till frukost 
Så söta så! 
Fixade en nu pumpa.. #4
En äppelpaj innan gräddning
Färdig! 
En snabb sminkning r gästerna dök upp! 
Hon som skulle iväg på fest ❤️
Fina hon! 
Hur söt är hon inte? 

In i ugnen 
Dags att äta! 

Tanken var efterrätt idag också men vi sparar den tills imorgon ☺️ eller så sparar vi det till nästa helg när barnen har halloweenfest. Tanken var en marängswish i form av en hjärna. Med lite hemmagjorda maskar, marängspöken, och diverse frukter ☺️ tänker göra det lätt för mig på Arwids fest då de inte kommer vara så många! Längtar tills lästs helg! Sen ska halloweenpyntet bort och julen kan gå smyga sig in 😍😍








Taggar: #halloween, #halloweenmat, #halloweenmys, #högtid, #läskigmat, #mys;

Kommentera inlägget här :