Snöslask och spontant extra barn

Snöstorm. Verkligen hemskt. Tyckte jag i alla fall. Vill itne ha vinter nu när det har varit sommarvärme i flera dagar. Tyra och jag hade ett jättestort bråk imorse och jag kände mig verkligen som världens sämsta mamma. Vi kramades, pratade igenom det och sa förlåt innan jag lämnade henne i skolan dock, men det kändes verkligen inge bra, avskyr att bråka med barnen. Det finns heller ingen som kan få mig så arg och provocerad som Tyra. Jag, Arwid och Lilly skulle städa och fixa inne hela dagen då vi visste att det skulle vara tråkigt väder och kallt idag. Och det är alltid skönt med städat när man ska åka bort. Sen spontant på morgonen frågade syrran om Felicia kunde komma och leka. 
Det blev en del innemys, spel, lek och så medan jag städade, tvättade och diskade. Men sen när vi skulle hämta Tyra så fick ju alla självklart hänga med ut. 
Barnen tyckte det var kul med kramsnö så de stannade ute ett tag och rullade snögubbar. 
När alla barn var blöta och kalla så värmde vi oss med fika inne. Så mysigt med extra barn. Jag vet att jag har sagt det förut men det är verkligen mysigt. 
Nöjd! Hon har tjatat om fika i två dagar redan, nu fick hon äntligen. 
Sen kom poolen äntligen, lagom tills Emil kom hem och Felicia blev hömtad! Skönt. Då slapp jag bära in den i garaget. Nu vill vi ha sommar så vi kan bygga ihop den och fylla den! 
Vi bakade även äppelpaj till efterätt efter middagen, medan den stod och svalnade tog jag med mig Tyra för att hämta ett paket. Det hade äntligen slutat snöa så vi passade på. Mysigt med en kvällspromenad ändå. 
Nöjd över hennes paket! 
Detta var nämligen innehållet. Tapeterna till Tyras rum. Nu ska vi bara hitta en tid/dag då vi kan ha barnvakt så vi kan tapetsera och fixa. Så taggad! Det kommer bli så bra! Kan fortfarande inte bestämma om vi ska låta de övriga väggarna vara vita, rosa eller lila. Kan verkligen inte bestämma mig. Vad tror ni blir finast? 

Kommentera inlägget här :