Uttorkad av att dricka vatten?

Att dricka vatten ska vara bra sägs det. Varför mår jag sämre ju mer jag dricker då? Hur kommer det sig att dagar när jag verkligen anstränger mig för att få i mig minst 2 liter vatten under dagen så mår jag sämre än dom dagarna jag dricker 1 glas? Alla symtom normala människor känner av när de dricker för lite får jag när jag dricker vad som anses normalt? Hur kommer det sig? För varje flaska vatten jag dricker så blir mina läppar lite torrare och jag känner mig även törstigare, sen så har jag alltid brutal huvudvärk på eftermiddagen/kvällen. Detta är alltså sådant jag normalt inte känner när jag dricker "för lite" vatten. Förstår ni frustrationen? 
 
 
Problemet med detta blir framförallt att symtomen håller i sig till dagen efter. Kan tillägga att jag alltid har druckit dåligt och vad som anses vara för lite. Men då ska det väl vara bra att jag förser kroppen med extra vätska? Eller? Ska försöka dricka mina 2-3 liter om dagen i en vecka och se om det förändras. Det kanske är att kroppen är i shock över att den äntligen får i sig lite vätska. Måste anpassa sig och så. Vi får se. Nu är jag inne på dag 3 i rad i alla fall. Huvudvärken är brutal och jag vill helst bara ge upp och dricka ingenting, but I won't.
 

Kommentera inlägget här :