Regniga dagar

Vad gör man inte en regnig dag när barnen är lediga från förskolan? Man bakar såklart!
Idag har vi äntligen bakat våra hallonbullar med vaniljkräm. Estetiskt blev dom otroligt fula, men smakmässigt blev dom bra. Jag ska testa att göra fyllningen på ett annat sätt nästa gång och hoppas att det ger ett bättre resultat men vi får se. Dom blev i alla fall goda och jag hade som vanligt världens bästa hjälpredor med mig i köket. 

Som sagt inte dom finaste bullarna, men helt klart godkända smakmässigt. 

Vi bakade även en sats med morotsfrallorna lagom till helgens frukostar. Mums.
Fina små frallor till familjen ❤️
Dom fortsatte att baka av degresterna från bunken, väldigt nöjda var dom. 
Och väldigt fokuserade...

Sebbe kom på besök efter jobbet och stannade på middag. 
Middagen ändå. Sticky tofu med sesamnudlar och rostade cashewnötter. 10/10.

Tyra följde med en kompis hem efter skolan idag så det har bara varit jag och de små hemma. Sen kom Emil hem och tog med sig barnen för att ta en kaffe hos en kompis och så skulle dom få leka en sväng. Tyra var också där så jag och Sebbe var de enda kvar här hemma. Ganska skönt att vara vara vuxna hemma ändå. Vi tittade på film tills resterande familjen kom tillbaka. Kvällen avslutades med chips/godis och film. En alldeles sån där mysig fredag har det varit efter en relativt seg vecka, imorgon blir det i alla fall iväg på äventyr så nu blir det dags för sängen. Trevlig helg på er och hoppas att det blir lite mindre regn nu till helgen, håller alla tummar! 


Kommentera inlägget här :