Att hitta motivationen

Hur gör man för att hitta den där icke existerande motivation och arbetsmoralen när man ska skriva uppsatser? Det kan ju inte bara vara jag som alltid är ute i sista minuten även fast jag vet att jag behöver börja tidigare..? En annan sak som jag har märkt när jag måste plugga och göra diverse uppgifter är att jag ALLTID blir sugen på godis, eller chips, men mest godis. Detta konstanta godissug gör mig knäpp. 
 
Sen har jag det där problemet att när jag börjat men inte riktigt slutfört och kanske arbetat flitigt i cirkus en timme så blir det som att all motivation att fortsätta bara försvinner. Som att jag har varit tillräckligt duktik tillräckligt länge för att sluta och göra något annat.. Men varför är det så? Varför kommer den känslan? Jag kan ju inte vara ensam om den heller tänker jag. Önskar att jag hade den där självdiciplinen som vissa andra har och bara gör sakerna i tid istället för att skriva och slarvigt och stressa dagen innan deadline. 
 
Jag har 2 uppsatser och deadline är den 2/3, lugnt tänker ni, då har jag ju tid på mig.. eller? NEJ! För det är nämligen så att vi har examination på dessa uppsatser redan nu på fredag den 26/2, så jag behöver vara klar imorgon. Hur långt har jag kommit då? Jo men jag har ju skrivit halva första. Intalade mig själv att jag iaf skulle skrivit klart den igår, det gjorde jag inte. Vad gjorde jag hela kvällen då tänker ni? kollade greys såklart. 
 
Men till min fråga då, hur hittar man motivationen som inte finns? Och kom inte och säg att det bara är att göra för det är faktiskt inte det. JAg har försökt i en vecka nu. Jag måste ha någon form av motivation till arbetet för att kunna skriva, så hur gör man? 
 

Kommentera inlägget här :