En berg och dalbana

Man kan verkligen beskriva denna dag som en berg och dalbana. Den har haft sina ljuspunkter och sina otroligt mörka dalar också. Det har gått upp och ner. Sammanfattningsvis vet jag helt ärligt inte om majoriteten har varit bra eller dålig. Troligtvis bra. Men när det är mycket som är jobbigt så känns det som att absolut hela dagen har varit piss trots att det säkert funnita massa ljuspunkter också.
Jag började dagen med att bråka med Tyra, helt världelös start på dagen men bråk om samma saker som näst intill varje morgon. Kom över det ganska snabbt och tänkte att vi tar nya tag och fixar en mysig frukost. Sagt och gjort så kombinerade jag ihop en frukostbräda till mig, Arwid och Lilly. 
Himla mysigt och alldeles sådär lagom mångs olika saker. 
Det behöver inte vara avancerat för att bli bra. Barnen var väldigt nöjda och vi satt nog rätt länge. 
Sen skulle vi städa, kände att det verkligen behövdes plockas undan ordentligt. Problemet var dock att det blev lite som att skotta i snöstorm. Jag städa på ett ställe medan barnen plockade fram saker på ett annat. Inget blev klart. Jag lag mig på golvet en sväng och gav upp. Men tänkte åter igen att Nej, nu fixar jag klart disken så kan vi baka lite kakor. Sagt och gjort. Barnen var mer än gärna delaktiga i detta.
Vi orkade egentligen inte gå och handla så vi bakade på det vi hade hemma. Tänkte att cookies är ju smidigt, vi hade ingen choklad annat än twix med havssalt, vilket räckte utmärkt. Vi hade inga ägg eller något vanligt margarin, ingen bikarbonat heller. Men vi hade i lite extra bakpulver istället för ägg och bikarbonat. Vi använde oss av mjölkfritt margarin istället för vanligt. Tänkte ett tag att åh men då blir det ju veganska kakor, tills jag kom på att twixen faktiskt innehåller mjölk. Well. Goda blev dom. Vi toppade dom med havssalt. 
Tallriken skulle tydligen pyntas med blommor 
Dom var väldigt nöjda över sina kakor. 

Sen var det dags för lunch och det gick ju också helt okej. Vi skulle hämta Tyra från skolan för att sen åka in direkt till Uppsala. Vad jag hade glömt var att Tyra skulle ta hem alla sina saker idag. Så vi var tvungna att lämna dom hemma innan vi kunde åka. Så stressade hem. Barnen not so much. Jag blev irriterad på att dom inte kunde skynda sig. Vi hann ändå med tåget så jag släppte det. 

Men väl inne i stan och i affärerna så började Arwid och Lilly springa runt och leka kurragömma. Vi skulle bara handla till Tyra men energin tog verkligen slut när jag gick tjata och tjata och tjata på barnen att lyssna på mig och följa med mig. Hade tänkt att det kunde varit mysigt att äta något i stan innan vi åkte hem men mitt humör orkade verkligen inte det. Åkte bussen hem och alla somnade. Kan ha varit förklaringen till varför dom inte lyssnade. Kom hem, Emil fixade mat, jag bytte om och åkte. Humöret vände när jag väl fick åka iväg på träning. Men man blir ju helt trött av att behöva tjata för att ingen lyssnar. Träningen gick i alla fall bra.

Kom precis hem efter att ha handlat och ett av tre barn sov. Yaay. Kommer bli en kul dag imorgon med trötta barn. Suck. Godnatt på er. Jag ska förmodligen upp och baka brownies imorgon innan barnen vaknar. Kanske scones också om orken finns!

Kommentera inlägget här :