En sådan där dag

Jag har sagt det förut men jag säger det igen.. Corona har nog ändå lärt mig och på ett sätt tvingat mig att ta det lugnt, varva ner och uppskatta det lilla. I och med att man inte har kunnat åka bort så mycket så har jag lärt mig att uppskatta dom små sakerna, och det är nog bra egentligen. Idag har barnen badat i stormen, både själva och med grannbarnen.
Vi har gjort vinbärsglass och bakat blåbärspaj. 

Vi har även tagit en eftermiddagspaus i tältet med film på ipaden medan regnet smattrade på tältduken. Det är mys. Det är sommar. Det är förhoppningsvis sådana här småsaker barnen minns från sin barndom sen, jag vill hoppas det i alla fall. 

Vi tittade på Luca, väldigt mysig film. Barnen uppskattade den väldigt mycket. 

Sebbe kom hit en snabbis efter jobbet. Freddie var också här en sväng för att lämna tillbaka ställningen som han lånat. 
Barnen har varit hos grannen och plockat vinbär men även hittat lite smultron runt om på tomten. Jag insåg att jag ätit alldeles för lite idag och jag har varit både trött och orklös mellan aktiviteterna idag. Städat har jag dock hunnit med en del i alla fall. 

Vi avslutade kvällen med film och övernattning i tältet. Vi har precis startat Bambi 2, jag har aldrig sett den och det ska bli ett väldigt mysigt avslut på en väldigt bra dag.

P.s. Pajen blev vidrig och gick inte att äta. Därför jag inte följer recept på grejer. Usch. D.s.

Kommentera inlägget här :