Nya mål

Okej så jag har från och med denna vecka bestämt mig för att jag vill få in minst en timmes promenad varje dag. Men även komma upp i cirka 20 000 steg/dag. Går jag lite sådär avslappnat raskt så går jag ca 10 000 steg på en timme. Det går ju självfallet att gå snabbare men tycket att det är lagom ändå. Det jag menar på är att jag borde väl inte ha några problem att unna mig 2h promenad varje dag, eller?
I måndags blev det strax under 19 000 steg, men igår blev det drygt 25 000 och idag 23 000 så tänker att dom väger upp måndagen lite.

Ett problem jag har just nu är att jag inte har någea bra löparskor så jag får lite ont i fötterna av att gå ute på promenader. Ovan vid all frisk luft också tror jag då jag blir så otroligt trött nu på kvällarna.

Idag har varit en händelserik dag det med, hemtenta, stormvindar, veckohandling som också är mitt nya mål. Jag ska börja veckohandla en dag i veckan så jag kanske slipper småhandla. Vi får se om det funkar. Tänkte vi kanske skulle slippa att stor handla. Men det kandke också blir så att jag kommer spendera mer om jag handlar varje vecka? Jag hittar ju alltid så mycket i affärerna. Vi ska testa detta i alla fall, nu var det 2 veckor sen vi handlade, så det kandke blir en varannan vecka handling i fortsättningen också. Känner att jag absolut kan klara mig ett par veckor på maten vi har så länge vi kompenserar med frukost och mejeriprodukter.. Hur gör ni? Månadshandling? Veckohandling? Hur gör ni? Vad är bäst? Jag är otroligt trött nu hur som helst. Tror det är för att jag både har varit ute och svettats och frysit idag. Det har varit varmt ochsen kallt och storm där emellan..imorgon är barnen lediga igen, får se vad vi hittar på! 

Kommentera inlägget här :