Födelsedagsfirande i efterskott

Då pappa fyllde år för drygt 1, 5 vecka sedan så planerade vi in att åka ut och fira honom idag. Även idag var ju tanken från början att vi skulle åka ut hela familjen men med fortsatt snoriga näsor så fick de mindre vara hemma med Emil igen. Jag och Tyra tog bussen in till stan efter frukost för att först handla en present och fotbollsskor till premiären imorgon.
Tyra träffade en kompis. 

Det blev en mysig dag ute i Gimo trots en trött Tyra från både cykelturen och kusinleket igår till otroligt mycket promenader idag. Vi fick lunch och fika hos pappa och det var trevligt att bara umgås lite. Vi träffas ju inte alltför ofta så det är mysigt när det sker. Vi ska försöka planera in ett till besök när alla kan följa med också. Jag och Tyra hade turen att få skjuts hem, lyckos oss. Detta ledde ju då till att vi kom hem drygt en timme tidigare än om vi skulle tagit bussen. 

Emil stod för middagen idag så åter igen behövde jag itne engagera mig, så skönt att få en paus ibland. Hoppas ni haft en bra valborgs helg och början av maj. Vår helg har varit super och ni har jag precis bytt om till myskläder för att ta mig an uppgiften som har deadline 23.59 ikväll. 

Ibland behöver man lite flytande motivation, synd att det är slut hemma nu så låste införskaffa mig nytt. Barnen ser på film innan läggdags och jag har krypit ner här för att bli klar så snabbt som möjligt så jag kan göra dem sällskap sen. Godnatt hörrni! 

Kommentera inlägget här :