Kusinbus

Igår var kusinerna här så idag tänkte vi hälsa på i deras nya hus för att se hur det går med renoveringen. Tanken var att alla skulle åka dit men Arwid vaknade med hosta och Lilly snorig näsa så jag och Tyra cyklade dit istället. Vi visste inte riktigt hur lång tid det skulle ta det är 5-6km ifrån oss. Tog drygt en 30 minuter att cykla i lugnt tempo. Tyra fick bada bubbelbad och så fick vi fika. Himla mysigt var det i alla fall. Barnen lekte i skogen och ute på tomten medan de vuxna plockade upp flyttlådor. Jag satt dock och läste med en kopp kaffe. Egentid delux, så himla mysigt.
Detta kom vi hem till. Pigga barn trots lite förkylningssymtom. Skönt att cykla och vara umgås med Tyra också även fast de andra två blev väldigt ledsna över att de inte fick följa med. Dagen har varit väldigt lyckad och det blir rester till middag så behöver inte ens engagera mig i att planera. Tyra gick precis över till grannen och fortsatte leka ute. Jag ska mysa med mina sjuklingar nu en sväng innan det är läggdags. 

Kommentera inlägget här :