Loppis och häng i solen

Hela förmiddagen har spenderats i solen, min rygg uppskattade inte förmiddagssolen. Men det var väldigt mysigt att ligga och läsa medan man lyssnar på barnen som leker med diverse kompisar. Poolen ska tömmas färdigt idag så jag kan flytta den, sen ska jag börja gräva, typ imorgon. Veckan som kommer kommer vara väldigt intensiv, examination på torsdag och mycket arbete fram tills dess. Barnen är självklart hemma enda tills på torsdag också. Hejja mig.
Försökt få lite färg idag, lyckades helt okej! 
Har varit iväg till Alundatrakten på loppis idag, fyndat lite glas, en korg, skålar och 2 klänningar till Lilly som var ursöta. Helt kär är jag. 
Barnen är hemma med Sebbe och Emil och håller på och fyller vattenballonger och fixar i trädgården, precis som det ska vara. Det börjar ordna sig med planteringar och underhåll av trädgård nu, vill så mycket mer dock. Men vill man inte alltid det? Man vill fixa och göra så mycket. Samtidigt som det känns som att jag måste hålla i varenda krona den här sommaren.. Well. Ibland behöver man unna sig också. Som idag på loppisen, eller i förrgår på systemet. Älskar sommaren, men att bara vara kan ge mig ångest många gånger. Speciellt om jag vet att det är långvarigt, att vi inte har några planer att se fram emot. Är det något corona har lärt min stressade själ under det senaste året så är det dock att nöja mig med mindre. Vara tacksam för att kunna åka iväg när det väl finns möjlighet. Att njuta av min familj och umgås MYCKET med mina barn och familj, det har givit mig ett lugn i mig själv som inte fanns förut. Så trots att corona har varit ett riktigt pain in the ass, så har det kommit något bra ur det också, för min del. Ta hand om er! Hoppas att er helg också har varit bra, nu ska jag hem och njuta en sväng till i solen, och kika på om vi kan flytta poolen! 




Kommentera inlägget här :