Äntligen lite mindre stress

Så himla skönt! Jag har varit stressad för mycket det senaste tiden då det varit mycket som har varit oklart. Jag var ju exempelvis på intervju i måndags, jag tyckte den gick sådär, det kändes liksom som att jag inte sa 'rätt' saker. Idag visade det sig att det hade gått helt okej. Jag fick jobbet! Så himla glad! Jag börjar lite lugnt på tisdag och kommer jobba, tisdag och fredag nästa vecka, sen tisdag-fredag veckan efter. Därefter börjar jag oficiellt den 17/1. Så himla pepp! Det är ett jobb på ett café vilket blir nytt för mig. Inte helt nytt eftersom vi hade en cafédel på jobbet som jag varit en del i. Men ändå. Det ska blir så himla spännande! 
Tyra fyller år snart så har känt att det är mycket kring det, planerande av kalas, både för släkt men även hennes kommande barnkalas. Jag tar examen den 23e och uppsatsen stressar mig sjukt mycket. Vi är inte klara än och vet ärligt inte ens om vi kommer bli det. 
 
Just nu skriver jag på uppsatsen och väntar på att mina smörgåstårtsbottnar ska jäsa. Det är en timme kvar ungefär innan den ska in i ugnen. 
 
Men förstår ni, jag har ett jobb! EN INKOMST! Jag är så lättad. Nu är det visserligen bara ett vikariat på 75% i cirka 3 månader. Men det är bra mycket bättre än att gå arbetslös. Kanska kan jag till och med plugga i vår, eller inte. vi får se.  Ville i alla fall bara uppdatera min lättnad över att bitarna börjar falla på plats och det känns inte så övermäktigt längre. Nu ska jag snart peta in smörgåstårtsbottnarna i ugnen och hoppas på det bästa. God blir den nog i alla fall! Gott nytt år på er!

Kommentera inlägget här :