Oinspirerad

Jag känner mig otroligt oinspirerad att uppdatera här just nu.. Förra veckan låg jag och Emil i någon form av influensa. Emil hade feber nästan hela veckan och jag hade ont i hela kroppen och orkade knappt ta mig upp ur sängen. Barnen fick serva oss vuxna, kändes skitjobbigt. Men alla hjälptes åt och vi tog oss igenom det även om det blev alldeles för mycket skärmtid som konsekvens av detta. 
 
Det händer saker hela tiden känns det som som jag skulle vilja uppdatera om här men dygnet har för få timmar mellan jobb och studier och familjelivet, orken och tiden finns inte just nu. Nissen busar varje kväll och jag försöker jobba så mycket som möjligt dagtid, alla pass jag kan få, så kvällarna består av matlagning och träning för både min och barnens del. Sen de timmarna som finns kvar går till studierna och att förbereda för jul. Jag känner att en hel vecka har försvunnit nu så jag ligger efter i allt. Vi var riktigt dåliga förra veckan så det där med att städa och fixa var helt out of the question. Det har man ju fått tagit igen nu när man sakta men säkert mått lite bättre. 
 
Tyra gick tillbaka till skolan idag efter en hel vecka hemma, och snart går hon på jullov. Jag jobbar mina sista dagar torsdag och fredag denna vecka, skulle egentligen jobbat även onsdag - fredag förra veckan men det fanns inte en möjlighet. 
 
Uppsatsen går framåt och vi hade velat haft den klar redan förra veckan. Nu blev det inte så utan vi satsar på senast den här veckan istället. Känns lite sådär dock, känns som att vi har alldeles för mycket kvar för att bli klara. Men det är ju snart jul och vi vill verkligen inte behöva sitta nu på julledigheten, det vore piss. Den ska ju dock inte lämnas in förrän i början av januari så vi har egentligen tid på oss att slutföra den senare. Men vi får se hur det går. 
 
Jag kikar väl in här lite då och då och uppdaterar livet. Men just nu finns ingen ork. Jag är fortfarande inte helt frisk efter influensaviruset från förra veckan, även om jag absolut är bättre. Lite snorig fortfarande och rethosta i omgångar. Jag har ändå varit hemma nästan 2 veckor nu så borde kunna gå tillbaka och jobba ändå imorgon. 
 
Ha det gött! Så hörs vi! Vi ska baka idag och sen tänkte jag försöka uppdatera om lite Nissebus som vi genomfört denna december, det är väldigt okomplicerade bus dock då jag varit sjukt och så.. Men det kommer en recap ändå!

Kommentera inlägget här :