En lugn vecka.. vilken lögn

Intalade mig under förra veckan när jag var superstressad över allt möjligt att den här veckan skulle i alla fall bli lugn och jag skulle ha massa tid till det jag behövde fixa. Well...

Så blev det måndag. Eller egentligen söndag när jag mentalt förberedde mig för kommande vecka genom att gå igenom allt som skulle hinnas med. Då insåg jag att det här inte alls är en lugn vecka. 

Jag jobbar heltid måndag-onsdag. Träning måndag, onsdag och torsdag. Två skrivuppgifter har deadline denna vecka, ena imorgon och andra på fredag. Arbetsintervju intervju i måndags, min första någonsin så stressen över den var brutal. Halloween fest x2 på fredag och en på lördag. Måste fixa klart piñatasarna med barnen senast imorgon. Måste inhandla ingredienser till fikat/maten vi ska bjuda på i helgen. Måste baka, städa och pynta huset. Ska hinna med det mesta på torsdag tänker jag. 

Börjar även en ny kurs denna vecka så behövde skriva ett PM till den också som skulle in senast fredag. Ni förstår inte mitt liv just nu. Och jag har precis börjat inse att det inte kommer bli lugnare. Hela hösten kommer vara ett bollade mellan jobb, studier, familj och träning. Skulle verkligen vilka planera in och åka iväg med Emil och barnen snart eller i mellandagarna kanske bara få komma iväg och vara med familjen. Känns som att tiden går i 300 just nu och jag gör något hela tiden. Aldrig en lugn stund. Jag tycker om det också. Men ibland kan det vara skönt med ett lägre tempo.

Har mattetenta nästa helg också och klarar jag inte den får jag inte ta examen i januari så ingen press eller så.. livet just nu.. men det blir nog bra då länge barnen håller sig friska! 

Kommentera inlägget här :