Jobbdag blev matprepp

Hade en plan idag. Jobba. Eftersom jag var borta hela dagen igår så hann jag inte med mycket rättning då. Men började fixa med matlådor och så sen tog det hela dagen. Förstår inte att saker tar så himla lång tid, förmodligen för att man inte har någon deadline. 
Lilly hade gymnastik på morgonen och Arwid hade judo mitt på dagen. Sen var barnens yngsta kusin här och lekte med Lilly. Arwid och Tyra åkte iväg och lekte med kompisar och på eftermiddagen åkte även Lilly iväg. Så jag var själv hemma. Ganska skönt. Men det blev fix i köket. Gjorde hemmagjord ravioli till middag, två sorters fyllning, den ena med ricotta/spenat och den andra med ricotta/citron. 
Blev en soppa med frikadeller samt frikadeller i tomatsås med fullkornsmakaroner.
Även 4 matlådor med sallad. Samt två med köttfärssås. Fyllde upp hela kylen. Ganska skönt att inte behöva laga mat förrän typ på onsdag och jag behöver inte tänka på lunch på ett par dagar heller. 
Men helt plötsligt så var det läggdags för barnen och jag satt mig ner första gången runt 19 på kvällen, trött efter att ha fixat i köket hela dagen. Satt mig ändå och jobbade lite nu på kvällen, rättade matteproven och har påbörjat ett frågehäfte till biologin. Men ibland blir det inte alls som planerat. 

Kommentera inlägget här :