Gäller att vara kreativ

Tänkte att vi skulle iväg till Tipptoppen idag efter att vi hämtat Tyra från skolan. Det blev inte så. Jag gick och lämnade Tyra imorse fram och tillbaka till skolan. Min fot sa, nej. Så låg och över att jag inte fått något besked om nya jobbet än och stress över att jag eventuellt behöver säga upp mig från det jobbet jag precis börjat på men inte skrivit avtal med. Well, vilade lite för att slippa stressen. Men barnen var lite sugna på att gå till pulkabacken och grilla marshmellows, så jag tänkte att sure, vi kan göra det när Tyra slutat. 
 
Cyklade fram och tillbaka denna gång för att avlasta foten lite. Men insåg när vi väl kommit in igen att det är ingen idé att jag försöker gå iväg någonstans en ytterligare en gång idag eftersom jag ska åka och handla ikväll också. Jag cyklade i förväg till skolan för att möta upp Tyra medan Arwid och Lilly ville förbi affären för att handla. Arwid hade tagit med sig sin plånbok med sina pengar. Jag tänkte igen att ja varför inte, han kan väl få köpa något till sin spontana picknick som dom höll på med hemma. Trodde dock att dom skulle följa efter mig till skolan först. Men det gjorde dom inte. De var inne på affären när jag hade hämtat Tyra. När vi kommer in i butiken så står Arwid och Lilly i kassan med hela bandet fullt med saker. Alltså. Han skulle handla något litet.
Väl hemma så bestämde vi oss för att skippa Tipptoppen idag eftersom min fot känns sådär just nu. Då kan man vara kreativ och ha en picknick inomhus istället på en filt på golvet med tända ljus. Så nu har vi suttit och grillat marshmellows över levande ljus som någon form av mellis. Alla nöjda. Win win.



Kommentera inlägget här :