Lyx i vardagen

Trots sportlov så jobbar jag hela veckan i och med att jag är vikarie och sätts in där det behövs. Vilket också innebär att jag arbetar mina ordinarie arbetstider hela veckan 8-16.30. Så långa dagar har det blivit för barnen. De har dock bara behövt gå 3 dagar och inte ens hela dagarna, så skönt för dom ändå. Idag åkte dom iväg med sin mormor på kryssning och de har verkligen längtat. De kommer hem imorgon igen så det känns tomt just nu. Inga barn att natta, inga barn som väcker än på natten/tidig morgon, men med kaoset som pågår i Ukraina just nu så känns det extra mycket i mammahjärtat att inte ha barnen nära. Lite ångest. Samtidigt som jag vet att jag får krama på dom imorgon igen!
 
Spontant sådär när jag slutade jobbet idag så bestämde vi oss för att ta en middag på stan, passa på när barnen ändå inte är hemma. Då är det svåraste dock att man måste välja någonstans att äta, det fick bli Texas Longhorn denna gång, gott var det och mysigt att komma iväg och få lite vardagslyx. Det händer inte alltför ofta. Varken vardagslyxet eller att vi är barnfria. 

Skönt att kunna ladda upp batterierna nu innan en väldigt intensiv vår, med mycket kalas och annat skoj som händer! 
Man behöver kunna unna sig lite vardagslyx ibland! Nu ska vi landa i soffan och titta på serie, mätta och trötta efter en intensiv vecka!
 

Kommentera inlägget här :