Äntligen min tur!

Fick spontant ett meddelande om intervju för ett jobb jag sökt här där jag bor. Fick mail i söndags om att dom ville träffa mig igår. Sagt och gjort så har jag haft intervju och de skulle återkoppla snabbt, igår eller idag sa de. Idag hörde dom av sig. Intervjun hade inte känts speciellt bra och helt rätt, fick inte jobbet. Typiskt. MEN. Jag fick istället ett erbjudande om ett fast vikariat för den här terminen där jag kommer få backa upp och hoppa in där det behövs. Kommer ha fasta tider 8.00 - 16.30. Detta passar mig superbra! Så himla glad just nu!
Det liksom släppte en stress som jag knappt visste fanns där. Kände mig otroligt rutten över att jag behövde ringa mitt andra jobb som jag muntligt sagt ja till och skulle börjat på måndag egentligen. Riktigt dåligt samvete har jag haft över detta. Men det här jobbet gick så snabbt. Skriver papper imorgon och det är helt galet. Fördelar med det nya jobbet är bland annat att det är på orten där jag bor, alltså typ 10-15 minuter gångavstånde från vårt hus. Det är ett vikariat på ett halvår på 100%. Det är bättre arbetstider och enbart vardagar.
 
Det andra jobbet var också ett vikariat men på 75% och enbart i två månader. Arbetstiderna var också varannan vecka öppning och varannan stängning + en helg i månaden. Stängningsveckorna skulle jag sluta 19.30 i stan och inte vara hemma förrän tidigast 20.30. Vilket skulle innebära att jag inte skulle hinna träffa barnen alls dessa dagar annat än när jag lämnar dom på morgonen. Sen har dom  hunnit gå och lägga sig när jag kommer hem. Jag tröstade mig lite i att det bara var en kort period. Men nu har jag fått det här andra istället och kommer vara hemma innan 17 varje dag. Jag kommer jobba mitt emot barnens förskola, det kunde verkligen inte bli bättre. 
 
Nu måste jag dock fokusera på opponeringen/ventileringen som vi har på torsdag. Sen är vardagen igång! Jag börjar jobba på fredag på nya jobbet. Spännande! 

Kommentera inlägget här :