Matprepp eller inte

Jag älskar att sitta och titta på och inspireras av matpreppningsvideos överallt egentligen. Eller ja bilder med för den delen och inte enbart videos. Jag tycker det verkar så himla smidigt och ibland så tar jag tag i att fixa matlådor för flera dagar till mig själv. Jag vill fortfarande laga middag till familjen varje dag då jag tycker om det. Men jag tycker samtidigt att det är skönt för min egen del att ha preppade matlådor i kylskåpet. 
 
Grejen är den att när jag hamnar i mina nyttiga perioder så är det mycket lättare att hålla sig nyttig och inte småäta massa skit om det finns färdiga matlådor i kylskåpet.. Så varför gör jag då bara detta ibland? Väldigt bra fråga. Dålig inspiration kanske .. Idag har jag storhandlat och var super sugen på att matpreppa nu på kvällen. Men Lilly är vaken då hon sov till jättesent idag och sov middag, vilket = kaos. 
Insåg också att jag glömde köpa sallad. Ingen grönkål, ingen babyspenat, ingen salladsmix. Totalt glömde bort det. Så nu har jag massa grönsaker och andra göttiga grejer men ingen sallad. Jag tycker om att ha en salladsbas i mina matlådor när jag fixar, men ah, nu glömde jag ju bort att köpa hem det. Orkar inte handla imorgon igen när jag precis har storhandlat. Kanske får preppa några 'varma' matlådor istället med mycket grönsaker och protien och någon nyttig kolhydrat. Vi får se. Det blir inget idag i alla fall. Preppar ni matlådor? I sådana fall, vilken typ av mat tycker ni är bäst? 

Kommentera inlägget här :