Examen

Äntligen var det dags, för mig att ta examen. Jag har ju officiellt varit färdig, legitimerad lärare sedan januari. Men nu var det dags för cermonin och att få fira med familj och släkt. Hela veckan har varit lite stressig av olika anledningar men jag/vi lyckades ändå få ihop det så himla bra.
Maten räckte, trots att jag fick en lättare panik ångest attack över att jag hade gjort för lite 'mat'. Kändes som att jag bara egentligen hade gjort röror och kände typ att det inte skulle vara tillräckligt. Men sen kom mormor och mamma med protien som de hade fixat och i slutendan blev det så himla bra! 
 
Cermonin var jättefin och där var familjen med och tittade. Vi kombinerade ju även denna dag med morsdag så det blev så mycket firande i ett och allt blev alldeles lagom, och mysigt. Jag fick även väldigt fina presenter men det bästa var alla som kom hit och firade med mig. Solen sken även nästan hela dagen och det har bara varit så himla lyckat! Nu är det skönt att det är över men jag kommer bära med mig den här dagen länge. Tack så mycket till alla som deltog och gjorde dagen precis sådär perfekt som den bara kunde bli.
Jag fick fina blommor, presentkort, porslin i en serie som jag samlar delar till, te, en upplevelse som jag ska få dela med min andra hälft i sommar. Jag är så tacksam över alla människor jag har runt mig, verkligen, all kärlek till dom! 
Tänk att kunna få det här avslutet trots att jag jobbat sedan januari med det här yrket så blev det här ändå ett himla fint slut på en avslutad utbildning. 
Buffén då.. Det vi hade på denna buffé var: 
 
- Inkokt lax
- Egen rökt skinka 
- Porchetta
- Silltallrik
- Soja och chili marinerad kyckling
- Paté
- Chark
- Brieost och cheddar
- Pesto
- Tomatchutney 
- Tomat och basilika röra
- Avokadohummus 
- Hummus
- Tzatsiki
 
- Broccolisallad med vitlök
- Stekt sparris
- Vietnamesiska vårrullar med tillhörande soja och chili dipp
- Vegetarisk paj med chevre, spenat, pesto, oliver och soltorkade tomater
- Potatissallad
- Pastasallad
- Grekisk sallad
- Räkor
- Timjan, citron och honungsmarinerad halloumi
- Vindruvor
- Inlagd gurka
- Limepicklad rödlök
- Picklad rödlök
- Hembakat bröd
 
Sen blev det ju även efterrätt såklart, men det bordet höll jag litet i år men enbart cheesecake, rawfood bollar, brownies och en aladdin ask. Tänkte att det räckte med tanke på buffébordet innan! 
Cheesecake med vitchoklad, hallon och passionsfrukt. Absolut inte den vackraste men desto godare var den! Nästa gång ska jag inte stressgöra den och försöka göra den finare.. Men som sagt. God var den i alla fall! 
 

Kommentera inlägget här :