Julafton 2021

Den här dagen. Jag kände lite igår kväll att jag liksom inte alls orkade. Men det är okej att bryta ihop ibland, visst? Ibland behöver man bara få bryta ihop och komma igen, det känns liksom bättre efteråt. 
Men julafton idag, det var himla mysigt ändå. Nissen hade flyttat ut imorse och lämnat pyssel till barnen. Tomten hade lämnat paket (som vanligt) och det var ett varsitt pussel. Tänkte att det kunde vara bra att pyssla med i väntan på att åka iväg till kusinerna. Precis som med allt den här hösten så hade jag planerat väldigt dåligt inför frukost och så.. men ja, vad gör man. Man löser det! Det blev varmchoklad med mini marsmallows till barnens stora glädje, slänge även ihop en skagenröra och kokade ägg och stekte baugetter i smör och olja så dom blev sådär gojsiga och frasiga och goda. Det blev en otroligt god frukost. Och vet ni vad det bästa är? Det finns kvar tills imorgon! 
Barnen har lekt och fixat på morgonen och vi har till och med hunnit med att pynta pepparkakshusen som jag tagit alldeles för lång tid på mig att färdigställa. Barnen var nöjda över det i alla fall. Strax innan 14 tiden åkte vi iväg till kusinerna med bilen full av julklappar. Sen var det full rulle. 
 
Klockan 15 var det Kalle, sen skulle tomten titta in runt 16.30 men han blev sen och hittade inte rätt. Så det blev en senare middag än planerat. Men efter middagen var det äntligen dags för julklappar. Som barnen hade väntat, men oj så mycket fina saker dom fått. Och vi vuxna med för den delen. Vi brukar inte köpa julklappar till varandra oftast, utan vi lägger mest fokus på att barnen ska få! Det är ju ändå barnens högtid. Efter klappar blev det efterätt och sen hann barnen leka en sväng till innan hemgång. Tror alla var väldigt nöjda. Även om jag var lite lagom trött i huvudet efter en hel dag med fem relativt högljudda barn. God jul !








Kommentera inlägget här :