En tur till akuten

Ja men varför inte. Idag blev det en tur till akuten! Har i stort sett varit inne de senaste dagarna i och med kalasförberedelser och kalas och så i helgen. Men nu på kvällen tänkte jag att jag skulle ta med mig Tyra och hämta paket. Inte mitt bästa beslut någonsin. Det slutade med att vi nästan kom fram till affären innan jag drog omkull på den glashala isen. Foten vek sig inåt och jag landade med all min vikt på den. Jag hörde hur det knakade och kunde inte ställa mig på den. Emil fick komma och hämta oss och jag bröt ihop. Alltså det gjorde så jäkla ont och jag skulle jobba nu på fredag. Kändes inte helt rimligt. 
Efter att ha pratat med min syster så blev det bestämt att vi skulle åka in till akuten för att kolla upp om det var något brutet eller inte. När vi kom in vid 20 snåret sa dom att det var 5h väntetid. Yay. Well det var ju inte så att vi hade något val. Fick komma in på röntgen och det visade sig att inget var brutet i alla fall. Men fick kryckor och en lindad fot. Det gör liksom ont bak vid hälsenan, men jag är uppsvälld runt ena fotknölen. Värken är dock liksom strålande längs hälsenan upp i benet. Typiskt min tur. Kommer få höra av mig till jobbet och meddela att jag inte kan jobba på fredag eller på måndag för den delen. Bra start på den här anställningen. 
 
Ordinerat högläge och inte belasta foten går inte hand i hand med caféarbete. Så yaay. Ska även ut med kollegorna och käka i Stockholm på fredag. Och 30 års fest på lördag. Livet just nu. Har verkligen inte tid med att inte kunna gå. Nu ska jag försöka sova i alla fall. Är både trött och pigg så blir nog en påse chips och lite One Tree Hill innan jag somnar. Har ju blivit ett par sena nättre nu den här veckan. Men tänker att jag ska lägga mig innan 3 inatt i alla fall! Ha det gött! Och passa er för isen ute, fyfan!

Kommentera inlägget här :