All in på halloween

Nu är den över, helgen som både barnen och jag väntat på! En helhelg i halloweenanda. Först var det Arwids halloweenfest mellan klockan 15-17 i fredags. Sen var det Tyras mellan 17.30 - 19.30.
 
Jag hade så mycket planerat, så mycket jag ville hinna med men fick inse att det inte var möjligt i år med jobb, och uppsatser och allt annat runt omkring. Hade ju även deadline på sista uppsatsen på svenskkursen i fredags. Skickade dock in den redan i torsdags bara för att kunna ha tid att förbereda.
Vi hann baka diverse kakor, jag hann fixa mat till Tyras halloweenfest, det blev verkligen inget avancerat. Det fick bli det jag hade tid med helt enkelt. Nästa år hoppas jag verkligen på att hinna mer. Jag vill så himla mycket hela tiden och då känns det lite som ett misslyckande när man inte hinner med.
'mögliga' karamellpopcorn! Knappt någon som vågade smaka när jag sålde in dom som mögliga popcorn som jag poppat för 3 månader sen. Hehe. '
Jag tror och hoppas att barnen var nöjda med sina fester i alla fall. OCH till allas stora förvåning så höll våra piñatas! ALLA, helt galet! Var helt inställd på att dom skulle gå sönder när jag lagt i godis, men inte då.
Här är dom! De 4 kompisarna. Nästan lite tragiskt att dom inte finns kvar längre. Eller jo, mumien hade vi inte sönder, den kommer nog få agera dekoration nästa år!  Får se om vi gör några nya piñatas nästa år också, det är ju ett tag kvar dit. Och vilken skillnad det var på festerna. Arwids kompisar var nöjda med att mest leka, ville inte riktigt göra något uppstyrt. Så det blev fika, musik och så fri lek, med piñata som avslut. 
Marshmellowsspöken och frankenstines, 'kattbajs', och löständer!
Munkmonster, screamkakor, spöken och dödskallar.
 
 
Hela ligan <3
Avslut, (vi flyttade kön ganska snabbt)
 
Flickorna åh andra sidan. Där startade vi med middag, över till lek, sen fika, dansstopp, lek, hela havet stormar, och fri dans igen för att avsluta med piñata där med! Jag tror och hoppas att alla hade det roligt. Jag var faktiskt inte sådär överdriver slut som jag hade räknat med att jag skulle bli efter konstant ljud i 5h i streck. Vi hann nästan pynta klart men inte riktigt.. Fortfarande saker som inte kom fram, men då har vi det till nästa år istället! 
Det blev en vegetarisk orm, korvfingrar (veg + vanliga), grönsaker + dipp, halloween quesedillas och häxbål till middag
Sen ett liknande fikabord som pojkarna hade
Hoppas verkligen detta blir en tradition! Vet dock inte om jag kommer vilja ha 3 fester? Kanske att man kan ha det olika dagar då. Det är svårt att hinna preppa saker på en halvtimme mellan festerna. Jag tänker alltid att det är tillräckligt med tid men det visar sig alltid vara för lite. Och jag lär mig aldrig.
 

Kommentera inlägget här :