Början till en förkylning

Vi tar lite i taget i städning här hemma. Idag har varit en seg dag då jag börjar känna mig förkyld med ont i halsen och seg i huvudet. Därför fick jag även hoppa över träningen idag. Som plåster på såren kom idag mina nya träningskläder dock, och jag är helt kär i dem! 

Vi har hållit oss inomhus för det mesta idag, pysslat, städat, laminerat i massor. Känns som att vi har ett stående tema på våra hemmadagar. Men idag har vi ändå lagt vikt på att städa igenom köket och laminera och rensa gamla teckningar. Barnen har pysslat med ansiktsmålning och forsatt måla på pysslet de började med igår. 
Lunch på filt i vardagsrummet! Barnen önskade pannkakor igår så jag lovade att fixa det idag. 
Tyra har sminkat. 

Jag känner mig mest trött just nu dock. Behöver skriva klart den sista skrivuppgiften för VFU-kursen ikväll. Måste bara börja läsa kursllitteraturen så jag hittar några relevanta källor. Men innan jag fortsätter med pluggandet så vill jag bara tipsa om den superenkla middagen jag slängde ihop idag! 
Nachoplåten!
Innan den åkte in i ugnen! 
Den färdiga plåten! Så himla gott! Och så himla enkelt! Tips tips! 




Kommentera inlägget här :