En annorlunda studieteknik?

Jag vet inte hur andra pluggar men jag gör det gärna genom att låta bli. Titta på serier med en kopp kaffe eller nätshoppa lite för framtida myshelger med barnen. 
 
Önskar jag hade motivationen och displinen att plugga, men jag lyckas aldrig riktigt hitta den. Jag började terminen igår och jag var såå opepp imorse på att ha föreläsningar och seminarier från klockan 10-17. Ännu mer opepp när man ska sitta innomhus framför en dator när det är varmt och fint väder utomhus. 
 
Just nu sitter jag och väntar på att nästa föreläsning ska börja och jag ska verkligen försöka engagera mig, men det är svårt. Sen vet jag inte om det är bara jag men jag blir i alla fall otroligt trött av att sitta och titta på en skärm flera timmar i streck. Liksom helt tömd på energi på kvällarna. Går och lägger mig runt 22 tiden helt slut. 
Varvar dock zoom med serier, hehe. Bra studieteknik? Maybe not. Men blilr av någon anledning inte alls lika trött av att titta på serier som att lyssna på föreläsningar på en dator. Var lite peppad på att fatkiskt vara fysikst på plats under denna kursen tills dom tog tillbaka det och hela kursen blev på distans istället. 
 
Måste avsluta detta nu för nu dök föreläsaren upp! Hoppas ni har en roligare dag än vad jag har! 
 

Kommentera inlägget här :