Mitt första föräldramöte

Idag var jag på mitt första föräldramöte. Galet. Kände mig otroligt gammal även fast jag inte är det. Det var ett föräldramöte rörande Tyras gymnastik, och ena tränaren var lika gammal som mig så kände att jag i alla fall hade någon i samma ålder. Hehe. Men det är nu det börjar, början på slutet, eller?
 
Hade världens bästa svärföräldrar som agerade barnvakt och chaufför idag för att vardagen skulle gå smidigare. Verkligen så tacksam! Barnens farmor var hemma med dem och deras farfar skjutsade mig till föräldramötet samt hämtade mig och Tyra när det var slut. Så himla snällt! Och jag hade inte kunnat delta om det inte varit för deras hjälp. 
 
Emil är borta ikväll och jag var all for it tills nu, när jag sitter här ensam och inte vet hur jag ska bete mig. Barnen somnade snabbt, tog bara 15 minuter från att de låg i sängen. Men detta är första gången Emil är borta över natten sen vi träffades för snart 9 år sen. Alltså, första gången utan mig. Känns lite skumt. Men jag har satt på en serie och ska väl slötitta på det tills jag blir trött nog för att gå och lägga mig. 
 
Idag har jag hunnit med att komma ikapp med tvätten och disken i alla fall och det känns skönt. Känns som att jag nämner detta i varje inlägg jag skriver. Men en stor del av vardagen kretsar kring tvätt, disk och städ tråkigt nog. Lilly är hemma och sjuk och kommer säkerligen  vara det hela veckan. Men jag kommer vara hemma med henne alla dagar förutom torsdag för då ska jag jobba.
 
Föräldramötet var väldigt informativt och intressant idag och jag lärde mig några nya saker. Såsom att jag inte behöver tänka på att anmäla Tyra till gymnastiken nästa termin för nu ingår hon i truppen och då behöver man tydligen inte slåss om en plats på samma sätt som tidigare. Himla skönt tycker jag. Hoppas hon fortsätter med gymnastiken länge, hoppas hon tycker att det är kul länge. Men vi får väl se, tiden får utvisa vad som händer och sker! Vi fick information om att de förmodligen kommer genomföra en tävling nästa termin, så spännande! 

Kommentera inlägget här :