Städdag och halloweenfix

Halloween närmare sig med stormsteg och jag fixar inför de 3 festerna som bara är några veckor bort. Måste städa så fixar och rensar i hela huset samtidigt som jag pyntar. Barnen har varit hemma idag med så det har verkligen varit som att skotta i snöstorm. Huset ser likadant ut nu som imorse typ.
Vi var och inhandlade lite pumpor nu på kvällen  medan vi gick och lämnade sista inbjudningarna till barnens halloweenfester. Vet inte om jag är mest taggad på vuxenfesten eller barnens. Jag kände mig mycket mer peppad förra veckan dock. Nu känner jag mest stress. Stress över att vi snart är där. Stress över att saker kostar mer än jag vill. Stressen över att man vill att allt ska bli perfekt liksom. 

Sen jobbar jag flera dagar i veckan + studierna på heltid. Och vi har inga små uppgifter just nu, så livet går i ett så att säga. Hinner inte riktigt andas och landa, det är nog det som stressar mig mest, att det inte blir några pauser. 

Det har hänt mycket sedan jag uppdaterade senast samtidigt som det inte har hänt något alls. Ska försöka uppdatera oftare men ibland räcker timmarna på dygnet inte till. Jag är i alla fall super pepp på att börja pynta inför halloween. Älskar pynt. Älskar myskänslan som infinner sig i ett pyntat hus. Tror barnen uppskattar det med, hoppas i alla fall det.

Men det som är jobbigast just nu är alla projekt som står på is. Tyras rum som behöver tapetseras, tvättstugan som ska fixas klar.. det är snart jul och allt fix inför det. Hösten går i ett precis som vanligt. Hinner inte alls med! Snart börjar SA2 också och det är sista kursen på utbildningen. Det har alltså snart gått 4,5 år sedan jag började studera, helt galet. Var tog tiden vägen?

Kommentera inlägget här :